- 0 kr
Betalning och leverans
När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller, om priserna är inklusive eller exklusive moms samt vilken momssats som i givet fall gäller. Vid val "förskottsbetalning" lämnas 2% rabatt på hela köpet, (förutom på fraktkostnaden, samt för vagnar) det syns dock inte i "kassan" men dras av på fakturan.
Leverans av lagervaror sker vanligen inom några dagar till en vecka, såvida det inte framgår vid beställningen att leveranstiden är längre.
Utöver priset tillkommer kostnad för frakt.
Fraktpris inom Sverige:
0-1 kg: 59 kr
1-3 kg: 89 kr
3-4 kg: 119 kr
4-6 kg: 149 kr
6-15 kg: 189 kr
15-20 kg: 200 kr
21-30 kg: 229 kr (Detta pris gäller även för vissa skrymmande varor, t.ex skaklar, där priset påverkas av längden).
Priserna avser inrikesfrakt. Varorna skickas vanligen till ett DHL servicepointombud, eller med Posten, antingen direkt till brevlådan (mindre saker) eller för uthämtning hos ett ombud. (OBS! Gäller ej vagnar, de skickas med hemleverans).
För fraktpris till utlandet återkommer vi med det exakta beloppet efter beställning. Alternativt så går det också bra att maila oss och fråga innan beställning på info@driveout.se
Vagnar, särskilt pris för att skicka.
Alla vagnar från oss kommer helt monterade och är därför skrymmande. Fraktpris beror på hur stor vagnen är samt hur långt den ska skickas. Vagnar som ska skickas levereras av DHL eller Schenker med hemleverans. Hör gärna av dig om du vill veta fraktpris för vagn till dig. Det går även bra att hämta vagn hos oss i Loftahammar.
Vi skickar även varor (dock ej vagnar) till andra länder, men det är då andra fraktkostnader som gäller. Vi hör alltid av oss om vad fraktkostnaden blir innan fakturan skrivs.
Till icke EU-länder skrivs faktura utan moms och moms till det landet och ev. tull betalas till det landet i samband med leverans.
För varor över 2 kg som ska skickas utom EU krävs också av Posten/tullen att personnummer anges.
OBS! Beställningar till utlandet som ska betalas via Klarna kommer att få en separat faktura på extra fraktkostnad. Vi hör av oss innan hur mycket det blir.
If you make an order from abroad, and choose Klarna you will get a separate invoice with extra freight cost. Different freight price then in Sweden, we will contact you about the freight price.
När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt.
Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.
Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”. Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.
Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
Du har dock inte ångerrätt för:
- vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,
- vara som har tagits hem på beställning av dig eller är märkt "Beställningsvara"
- vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.
Du får kontrollera en vara på samma sätt som i en fysisk butik men om varan har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för varans värdeminskning.
För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt och återsändas tillsammans med varan. Observera att du inte kan ångra köpet av en vara med bruten försegling/teknisk plombering.
Observera också att det enligt lag är du som ska betala för returfraktkostnaderna.
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du följa instruktionerna under fliken ”Kundtjänst”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt.
Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.
Reklamationer och återköp i vissa fall.
Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.
Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.
Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.
Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken ”Kundtjänst”.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.
Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.
Tryckfel m.m.
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.
Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.